NOT ALL IS DULL AND GRAY

Hoewel de winter niet zoveel kleur heeft is de natuur gelukkig niet alleen grauw en grijs.
Although Winter has not so much color,  nature isn't only dull and gray.


En wanneer het toch een beetje saai is... is een texture bewerking de oplossing :)
And when it's a bit boring ... texturing is the solution :)


De winter is zacht en sneeuw is in geen wegen of velden te bekennen.
The winter is mild and snow is nowhere to be seen. 


Ik ben in de war... moet ik wensen dat het gauw lente word of moet ik hopen op sneew???
I'm confused... should I wish for Spring or hope for snow ???



23 comments:

Janneke said...

O wat zijn die bomen schitterend, vooral met de spiegeling in het water en tegen de helblauwe lucht. Tja, wat willen we nu, ik hou van winter en van voorjaar. Het is voorlopig nog winter, maar geen vooruitzichten voorlopig op sneeuw of ijs en als het eenmaal half februari is, dan gaat er al zoveel uitlopen dat ik eigenlijk geen winter meer wil, maar uitzie naar de lente. O ja, de bewerking van de voorjaarsachtige anemonen is schitterend.
Fijne nieuwe week!
Groetjes, Janneke

Home and Lifestyle said...

Prachtige foto's Barbara, ook in de winter kun je in de natuur de mooiste plaatjes maken.

Ik stem voor het voorjaar ;-).

Liefs, Ingrid

Unknown said...

Wauw mooie foto's! Heb weer genoten. Groetjes, Nancy

Jolanda said...

Ik ben dol op takken en bomen, zeker als ze mooi weerspiegelen in het water. Van mij mag het voorjaar komen!

Joke said...

Laat het maar gauw lente worden nu wil ik geen winter meer.
Mooie foto`s.

Groetjes Joke.

Nicki said...

You have found some beauty in the starkness of winter. Lovely edit work as well.

Red Rose Alley said...

Barbara,
Winter is still lingering on here and very cold, but I am appreciating all that it has to offer until spring arrives. Lovely pictures today - they look mysterious and so pretty. Tree pictures are a favorite of mine.

Love,
~Sheri

Ans van Ispelen said...

Wat is dit toch weer prachtig Barbara.
Ik geniet steeds enorm van je kunstwerkjes,want dat zijn het.

Groetjes Ans

Barbara said...

wow Barbara awesome series, great texture in each image of the trees. Such beauty in winter we just have to find it.

Cathy H. said...

You found some beautiful winter color! I would have to wish for a good snow just once and then I'd wish for spring! I love the textured photo, very striking!

Anonymous said...

Dear Barbara, your pictures are gorgeous, i love those warm colors and the picture with the moon texture
has such a magical look.
Lieben Gruss Patricia

José said...

Wow die bovenste foto zou ik uren naar kunnen staren, wat een mooie! Daar krijg ik nu spontaan kippenvel van van zulke warme aardse kleuren.

Prachtige kunstwerkjes maak je er van Barbara, super!!
Fijne week :-)

Liefs,
José

Het witte huis met de zwarte deur said...

Hoi Barbara, wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt!!!

Fijne week, groetjes Patries

ilona said...

Net even buiten in het winterzonnetje gezeten. Ik wilde heel graag sneeuw, maar nu het zonnetje zich zo lekker laat zien, komt mijn verlangen naar het voorjaar wel echt opzetten. Groetjes, Ilona.

Marjon said...


Supermooie foto's Barbara...prachtige kleuren....ik heb nu ook een nieuwe camera en bewerkingsprogramma...en volgens mij heb jij dezelfde...
Als je nu een kader om je foto wil, dan is deze veel kleiner als de foto zelf, hoe maak je deze groter....alleen de binnenkant veranderd???...fijne week en lieve groet Marjon

What's in a day said...

Prachtig Barbara, er zijn genoeg kleuren te zien, alleen die witte kleur van sneeuw:)
Weet je, de lente mag ook wel komen, de natuur is zich aan het voorbereiden en het zou jammer zijn als al die mooie bloemetjes die al voorzichtig hun kopjes laten zien, dood gaan van de vorst.

Lieve groetjes, Eefie

Nancy said...

Barbara, these are just awesome. You have done such a good job with the editing of these shots...I love your attitude of finding beauty even in the dreary wintertime...

Ingrid said...

knappe post met mooie bewerkingen Barbara...de tweede foto vind ik heel mooi....liefs

Ús hûs ús thús said...

Hi hi ik ben net als jij in de war van het weer. Ik verwacht nog steeds dat we winter krijgen, maar dan ineens lijkt het wel lente. De natuur gaat zijn eigen gang. Hoe dan ook ik heb weer genoten van je prachtige foto's! Groetjes van Aleta

♥Sanne said...

OOh wat maak je mooie foto's. Ja de natuur is helemaal van slag he. In suriname had het zelfs gehageld!!! Ik neem het maar zoals het komt en hoop stiekem op een lange warme lente

liefs Sanne

Viv@Thoughts from the Desktop said...

Love it Barbara x

AweSomeLiving By Rosita de Jongh said...

prachtige foto's mij maak het niet uit wat voor seizoen elk seizoen is mooi om te fotograferen ...en kan ik van genieten ...wens je een fijne week lieve groet rosita

Deanna said...

You know I would share my snow with you if possible...believe me, I am wishing for Spring. Such lovely images and wonderful texture work.